Agencja reklamowa przy wprowadzaniu nowej usługi na rynek

Agencja reklamowa
Agencja reklamowa

Bardzo często marketing komercyjny służy nie tyle reklamie całości przedsiębiorstwa, co wypromowaniu konkretnego produktu albo usługi. Jest to wówczas marketing o wiele precyzyjniejszy, trafiający skuteczniej do docelowej grupy klientów – osób, które danym produktem albo usługą mogą być zainteresowani. Jakie firmy promują swoje nowe usługi, które pojawiają się w ich ofercie? Przede wszystkim chodzi tu o banki, firmy ubezpieczeniowe, operatorów telefonii komórkowej, telewizji satelitarnej, internetu, itd. Przy promowaniu nowej usługi bardzo ważne jest, aby zatrudnić agencję reklamową: wówczas kampania reklamowa mająca na celu taką promocję będzie o wiele skuteczniejsza i szybciej dotrze do docelowej grupy odbiorców.

W jaki sposób agencja reklamowa może być pomocna przy tego rodzaju promocji? Przede wszystkim służy tu doświadczenie takich agencji, fachowość ich personelu, specjalizacja poszczególnych pracowników, posiadane narzędzia, a także firmy, z którymi współpracuje dana agencja – drukarnie, firmy IT, firmy transportowe, itp.

Jeśli chodzi o konkretne działania, przy pomocy których można rozreklamować nową usługę na rynku, można tu wymienić cztery najważniejsze obszary. Pierwszy to reklama w środkach masowego przekazu, z wyłączeniem internetu. Środki masowego przekazu to w tym wypadku telewizja, radio oraz prasa. Drugi punkt to właśnie reklama w internecie – znacząco różni się ona od reklamy w pozostałych mediach, stąd też jest to odrębna kategoria. Trzeci rodzaj działań to reklama z wykorzystaniem przestrzeni miejskiej – chodzi tu przede wszystkim o bilbordy i plakaty, czasami także o wynajmowanie aut poruszających się po terenie miasta. Wreszcie czwarty rodzaj działań, który każda agencja reklamowa ma w swoim asortymencie, to marketing bezpośredni – docieranie bezpośrednio do indywidualnych klientów poprzez kontakt werbalny i telefoniczny.

Wszystkie wymienione grupy działań są w zasadzie punktami obowiązkowymi w asortymencie agencji reklamowej. Stąd też wynajęcie takiej profesjonalnej firmy jest bardzo pomocne w wypromowaniu nowej usługi – tylko agencja reklamowa wie, jak najlepiej poprowadzić każdą kampanię – każdą grupę działań, o których wyżej, tak, aby ich skutek był jak najlepszy.